Direktlänk till inlägg 25 juli 2014

Det verkar som att talet 13 är tursamt för vissa i Europa Lotteriet!

Av Hans Karlson - 25 juli 2014 17:54

  13 möbeltillverkare från Hereford, UK har slagit sönder det 13s otursamma koppling till Europa Lotteriet. Vissa har en välutvecklad rädsla för talet (det kallas triskaidekafobi för de som är intresserade), men de här 13 möbeltillverkarna har nu vunnit £224,225, och drog då hem fantastiska £17,000 var.

Syndikatet, som spelat i 18 månader och är Hereford United-fans, samlades på en lokal klubb för att ta emot checken. Ledaren av ‘The Lucky 13’, Jeremy Norledge, sade att “vi kan inte förstå att vi vunnit! Jag brukar vänta några dagar med att kolla numren, men jag var uttråkad i lördags morgon så jag kollade på nätet. Sen var jag tvungen att ringa runt till alla andra syndikatmedlemmar för att meddela dem – de var verkligen de bästa samtalen jag någonsin kunde genomföra!

13 tros av många vara ett otursamt tal av flera anledningar – Judas var den 13 att sätta sig vid bordet vid den sista måltiden, och den onda fen i Grimms version av Törnrosa var den 13 fen.

Intressant nog vann ‘The Lucky 13’ med en Lucky Dip-biljett, och de matchade numren 4, 30, 31, 38 och 42 – utan en 13 i närheten!

Pontefract-syndikatet håller lottovinsten till familjen

En familjelotterispelgrupp från Pontefract firar efter att ha matchat sex siffror i lottodragningen på onsdagen den 4 december, då de drog hem otroliga £1,514,204.

Ann Eccles (75) bildade syndikatet 2004 efter att hennes man, Colin, dött, och de hade spelat samma siffror sedan 1994. De andra medlemmarna i lottogruppen var parets fem söner: David (56), Colin (54), Peter (52), Mark (46) och Jason (52) och dottern Susan Smith (49).

Ann och äldstesonen David föddes båda den 18e, så deras nummer är 18. Colins nummer är 21, Peters 6, Marks 12, Jasons 16 och Susans turnummer är 29. Hela familjen bor i Pontefract och kommer snart att få strax över £216,314 var.

 

Ann, som arbetade vid Trebor Bassets godisfabrik i nästan tjugo år innan hon pensionerade sig, sade att ”jag kan inte förstå nyheterna att vi vunnit. Jag har inte sovit en sekund sedan jag fick höra det. Jag har varit så exalterat och kan inte vänta att fira. Jag fyller år nästa vecka och julafton är bara två veckor bort, så den här fantastiska lottovinsten kunde inte ha kommit vid ett bättre tillfälle!"

“Jag är överlycklig för min och min familjs skull då vi alla arbetat hårt hela våra liv, och det är härligt att få någon viss finansiell säkerhet och tur för en gångs skull.”

Hela familjen – nittio stycken – planerar att fira vinsten med att äta på en lokal restaurang.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hans Karlson - 7 april 2016 15:30

EuroLotto är Europas populäraste lotteri, det går inte riktigt ens att säga emot det. Det spelas två gånger i veckan, på tisdagar och fredagar. Euro Lotto, även känt som Europa Lotteriet, har nio deltagarländer, men när det startade var det bara Span...

Av Hans Karlson - 4 augusti 2014 17:59


En grupp av Aston Villa-fans är på toppen av ligan efter att ha dragit hem £1 miljon med sitt Europa Lotteriet syndikat. De 11 kompisarna som alla kommer från Sutton Coldfield och Streetly, slog baksidan av nätet på raffle-dragningen förra fredagen...

Presentation


Jag är en väldigt lättsam och jordnära kille. Jag är en riktig filmperson så att stanna inne och titta på en bra film är alltid trevligt det också.
Min musiksmak är bred. Jag tycker om att läsa och att spela eurolotto.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards